Semester

Idag är första gången jag öppnar datorn på över två veckor, och det är inte ens min egen dator. Har ingen som helst motivation att se den där grejen som tog så mycket tid i början av maj. Så jag har varit ledig, helt ledig. I snart två veckor har jag haft ”semester”, och jag har nästan klättrat på alla väggar vi har.

Kommer att spendera hela sommaren hemma i Nykarleby, som vanligt. Sist och slutligen fick jag ett sommarjobb, jag börjar nästa vecka. Ska blir skönt att få göra något vettigt igen och se lite plustecken på kontot.

Under de lediga veckorna har jag sett tv-serier, läst och tränat. Därför tycker jag det passar bra att fylla i Sevendays  veckolista, som handlar om träning.

 

  • Träning för mig är: något som är bra för både kropp och själ. Jag behöver träning för att må bra.
  • Min favoritträning: Jag gillar verkligen tung gymträning. Som konditionsträning gillar jag fotboll, för där springer man utan att tänka på att man springer.
  • Det bästa med att träna: Känslan efteråt. Hur tungt det än är under träningen, så är känslan efteråt värd all pina. Plus alla sköna kläder träning innebär. Hellre träningstights än jeans.
  • Det sämsta med att träna: Att hitta motivation när du har trötta dagar. Eller inspiration att förändra passen. Personligen blir det långtråkigt om varje pass är lika.
  • En sport jag skulle vilja pröva: Skulle jag börja om från början skulle jag börja med ishockey, men nu håller inte knän, fötter eller ben för det. Lite intresserad av att testa på Roller Derby, men tror knappast mina ben håller för det heller.
  • En träningsgren jag inte förstår mig på: Alla former av ledda pass, men det är bara för att jag har ganska svårt för att träna i stora grupper, jag gillar hellre att göra min egen grej.
  • Därför tränar jag/tränar jag inte: Jag tränar för att må bättre. För att jag ska orka mera. Och för att jag ska kunna äta mera. Dessutom tycker jag det är roligt. Skulle jag inte tycka om träning, så skulle jag knappast träna.
  • Mina träningsmål: För sommaren är det att komma upp till en 10 km länk, springer inte alls under vinterhalvåret, och då åker konditionen ner igen. Annars har jag inte speciella mål, fortsätta ha träning som en rutin i vardagen.

 

 

Kommentera

