You make me wanna listen to music again

Jag gillar Sevendays blogglistor, och att blogga en gång i veckan är väl bättre än ingen gång. Denna vecka handlar listan om musik, trots att jag inte är den största musiknörden så kan jag inte riktigt göra någonting utan musik. Eller egentligen måste jag ha något som spelar när jag till exempel tränar, det kan då vara musik, podcastar eller böcker, men jag är inte den person som känner att jag måste lyssna på musik för att lyssna på musik.

Musik för mig är: Viktigt, men absolut inte liv eller död. Musik hjälper långa dagar bli kortare, långa länksträckor blir kortare. Men helt ärligt ser jag hellre på tv-serier än lyssnar på musik.

Jag lyssnar helst på: Oftast är det ny musik eftersom jag varje år fixar en ny spellista dit jag lägger alla bra nya låtar som kommer under året. På så sätt blir det ny ganska ny musik ganska ofta. Band eller artister som jag väljer att lyssna på är Coldplay, Adam Lambert och Panic! At the Disco.

Den bästa låten att starta morgonen med: Det är väldigt sällan jag lyssnar på musik från morgonen, men just nu skulle jag må väldigt bra av att höra Despacito på morgonen.

Ett instrument jag vill kunna spela: Inte egentligen något. Är inte så musikalisk, har försökt med gitarr, men det fungerar inte för mig, heller lägger jag min energi på något annat.

En musikstil jag inte förstår mig på: Hur jag än försöker har jag ganska svårt för ”skrik-musik”, vad det nu än kallas.

Det här blir årets sommarplåga: Ingen aning, och brukar inte bry mig så mycket heller.

En låt jag kopplar till ett minne: Måns Zelmerlöw – Cara Mia, den första låt jag kom och tänka på, jag cyklade omkull till den låten. Annars har jag inte riktigt någon speciell låt som jag tänker på.

Spellistan som ger mig energi: Har som sagt endast årsspellistor, dit all bra musik får vara. Den listan ger mig helt okej med energi.

Min mest spelade låt någonsin: Enligt Spotify-statistik är denna låt min mest spelade någonsin.

Tätt följt av Coldplay – Hymn For The Weekend och Twenty One Pilots – Stressed Out. De senaste veckorna har jag hört mest på Despacito, Niall Horan – Slow Hands och Samu Haber – Satuprinsessa.

Kommentera

