Veckosummering

Det är söndag och en till vecka håller på att avslutas. För första gången på jag vet inte hur länge, tänkte jag skriva ett vanligt inlägg om den gångna veckan. In i veckorna prioriterar jag inte bloggen så värst mycket, och speciellt denna vecka har det varit lite långsamt med det mesta. När jag väl tänker att jag ska öppna datorn, så blir det ”ofta” ett inlägg som jag gått och funderat på en längre stund, inget ”idag har jag gjort detta och sen detta”.

Först och främst har jag varit väldigt trött hela veckan. Jag har funderat och funderat vad det kan bero på. Eftersom jag tycker jag sovit tillräckligt, jag har ätit rätt och jag kan inte se något som skulle ha stört. Men jag har varit ovanligt trött, jag har inte orkat träna och jag har inte orkat duscha håret (tack för torrschampo). Var i gymmet på tisdag och det var tungt, väldigt tungt, men samtidigt tog jag rekord i bänkpress, men det kändes absolut inte bra. Jag var för trött. Det enda jag kom fram till var att jag inte har haft egentid på väldigt länge. Och för mig som introvert tar det väldigt mycket energi att vara bland okända människor, eller människor överlag. Det finns en handfull människor som gör mig mera extrovert och ger mig energi. Men jag kan inte finnas i den bubblan för evigt. Så igår tog jag mig en egendag, eller egentligen idag också.

Igår laddade jag upp med en hel del onyttigheter och kollade först säsong fyra av Degrassi: The Next Class och sen en av mina favoritfilmer The Beach. Det är nånting speciellt med Leonardo DiCaprio. Idag fortsatte jag med att läsa och träna hela halva dagen, samt en favorit i matväg. Jag har cyklat till elljusspåret, sprungit fem km, cyklat via butiken hem, ätit och cyklat en till tur på 18 km. Bara jag och mina tankar, så otroligt skönt, och nu är jag full med ny energi. Nu känner jag mig inte alls trött och jag kommer att vara pigg hela nästa vecka. Det är bra att veta vad man mår bra av och vad som ger en energi, tänk att det bara tog 26 år.

Nästa vecka är sista veckan jag jobbar måndag-fredag. Veckan efter kommer jag vara ledig på tisdagar, vilket gör att jag kommer att kunna göra något speciellt under veckodagar också. Vi är också snart halvvägs genom juli, det var den sommaren. Jag har i princip alla veckoslut planerade fram till september, så vi ses väl 2018 igen.

Kommentera

